• klok-icoon

    Voor 22:00 besteld, zelfde dag verzonden*

  • truck-icon

    Gratis verzending vanaf 50,-

  • shoptegoed-icoon

    Spaar shoptegoed bij je bestelling

  • smiley-icoon

    Klanten geven ons een 9

Afvallen met Protiplan

Protiplan-Proteine-Dieet-Stappenplan

Afvallen met Protiplan

Heb jij de ambitie om beter te eten, meer te bewegen en maximaal van het leven te genieten? Wij helpen je om jouw ambities waar te maken zodat je gelukkig kan zijn en alles uit jezelf kan halen. Laten we samen beginnen aan een leven vol vitaliteit en zelfliefde.

"Empowering women to be their best"

De juiste levensstijl stelt je in staat om je beter te voelen en te stralen. Wij zijn toegewijd aan het ondersteunen van jouw ambities en levensstijl. Daarom hebben wij met een team van diëtisten een stappenplan ontwikkeld waarmee je op een smaakvolle én gemakkelijke manier gewicht kunt verliezen. Met 3 eenvoudige stappen ga je jouw lichaam transformeren. En het mooie van alles: je hoeft niet minder te eten en kunt lekker gevarieerd eten. Met hoogwaardige voeding en supplementen geven wij jou de kracht van binnenuit waarmee je jouw ambities waar kunt maken.

Protiplan-Smaakvol-Afvallen

Smaakvol en gevarieerd

Ons stappenplan is eenvoudig te volgen en past in iedere levensstijl. Je eet iedere dag nog steeds lekker en gevarieerd. Voor iedere stap hebben we een eetschema voor je samengesteld. Op het eetschema zie je wat er iedere dag op het menu staat: van ontbijt tot aan dessert. Daarbij heb je de keuze uit verschillende producten en heerlijke recepten welke eenvoudig te bereiden zijn. Ook wanneer je even geen tijd hebt voor een uitgebreide lunch of maaltijd zijn er kant en klare producten die je gemakkelijk overal mee naar toe kunt nemen. Onze producten zijn verlaagd in koolhydraten en veelal verhoogd in eiwitten. Met keuze uit meer dan 600 heerlijke producten en recepten ga je stap voor stap jouw doel bereiken.

Minder koolhydraten

Door minder koolhydraten en suikers te eten kun je effectief afvallen [1]. Je lichaam verbrandt normaal gesproken koolhydraten om energie te creëren voor je dagelijkse activiteiten. Wanneer je lichaam minder koolhydraten binnenkrijgt, gaat het lichaam vanuit zichzelf energie uit vetreserves halen. Dit zorgt ervoor dat de vetverbranding wordt geactiveerd waardoor je effectief vet kunt verliezen.

Meer eiwitten

Naast het beperken van koolhydraten, is het belangrijk dat je lichaam belangrijke bouwstoffen als eiwitten binnenkrijgt. Onderzoek geeft aan dat een verhoging van eiwitten en een verlaging van koolhydraten het meest effectief is als het gaat om verlies van lichaamsvet waarbij je spiermassa behoudt [1].

Protiplan-Gemakkelijk-Afvallen

Protiplan Stappenplan

Met ons plan ga je in 3 stappen jouw doel behalen. Om te beginnen wordt de koolhydraatinname beperkt zodat de vetverbranding kan worden opgestart. Daarna wordt er bij iedere stap meer koolhydraten aan je eetpatroon toegevoegd zodat je lichaam langzaamaan weer aan de koolhydraten kan wennen. Op deze manier kan het jojo-effect worden vermeden en kun je genieten van de behaalde resultaten voor de lange termijn.

Protiplan-Proteine-Dieet-Stap-1

Vetverbranding Fase

Deze fase wordt ook wel de ketose fase genoemd. Je gaat de koolhydraten beperken tot 45g per dag om de vetverbranding te activeren. Je krijgt van ons een weekmenu voor de 6 eetmomenten per dag. Op het menu staan producten die je lekker kunt aanvullen met mager vlees, vis en groenten.

Protiplan-Proteine-Dieet-Stap-2

Gematigde Fase

In de tweede fase mag je 55g koolhydraten per dag eten. Hierdoor gaat je lichaam uit ketose. Je gebruikt 4 tot 5 producten per dag aangevuld met mager vlees, vis, groenten, fruit en zuivel. Je gaat in deze fase gestaag door met het behalen van je gewenste streefdoel.

Protiplan-Proteine-Dieet-Stap-3

Stabilisatie Fase

In de derde fase bouw je het eiwit dieet langzaam af en mag je 95g koolhydraten per dag eten. Je menu zal grotendeels uit producten uit de reguliere winkels bestaan. Je gebruikt nog 2 producten per dag aangevuld met mager vlees, vis, groenten, fruit, zuivel en zetmeel producten.

Protiplan-Proteine-Dieet-Stap-4

Lekker in balans

Nadat je jouw gewenste streefdoel hebt behaald, wil je de resultaten natuurlijk ook behouden. Bij Protiplan gaat het niet om een kortstondig effect, maar om een verandering in jouw levensstijl. Hierbij is het van belang om daarna nog 6 tot 12 maanden de koolhydraten te beperken tot 150g per dag.

Maak met Protiplan de juiste start

Stappenplan

Met Protiplan kun je op je eigen tempo en zonder moeite ieder gewenst streefdoel bereiken. Hiervoor hebben we een stappenplan ontwikkeld waarmee je in 3 stappen jouw streefdoel gaat behalen. Bekijk het stappenplan in ons e-book en lees hoe eenvoudig het proteïne dieet werkt.

Inhoud

  • Informatie over voeding en gewicht
  • Stappenplan
  • Eetschema's
  • Voedingswijzers per stap: wat mag je wel en niet eten?
  • Recepten

Protiplan Eiwitdieet Startersbox

Startersbox

Ben je benieuwd of het proteïne plan bij je past? Wij hebben een Protiplan Proteïne Startersbox voor je samengesteld waarmee je kunt kennismaken met ons plan en onze beste producten.

Met onze Startersbox hoef je niet meer na te denken over wat je gaat eten. Want deze handige box bevat alle producten voor ontbijt tot aan dessert voor de hele week. Op het eetschema zie je jouw dagelijks menu staan met de bijbehorende recepten en producten. Ook krijg je diverse supplementen en de ketose teststrips mee zodat je direct goed kunt beginnen.

Heb je vragen over het plan of dieet? Stel ze dan gerust! Wij beantwoorden al jouw vragen zodat jij vol vertrouwen kunt beginnen.

Protiplan Eiwitdieet Ervaring

Ervaringsverhaal

Aan het begin van vorig jaar merkte ik dat ik steeds meer moeite had om actief te blijven door mijn drukke gezinsleven. Langzaam maar zeker begonnen er wat extra kilo's bij te komen. Ik voelde me steeds meer belemmerd. Uiteindelijk besloot ik dat het tijd was voor een verandering.

Met Protiplan beginnen was heel eenvoudig. Ik volgde het stappenplan en kon het gemakkelijk integreren in mijn dagelijks leven. Het beste van alles was dat ik nog steeds kon genieten van heerlijk eten!

Inmiddels heb ik mijn streefgewicht bereikt en weten te behouden. Ik ben dolgelukkig dat ik deze beslissing heb genomen! Ik geniet ervan om nieuwe kleding te kopen en krijg regelmatig te horen: "Wow, wat een transformatie!" En dat maakt me echt blij.

- Marjan, 45 jaar.

1) T.D. Noakes, J. Windt (2016) ‘Evidence that supports the prescription of low-carbohydrate high-fat diets: a narrative review’. Curr.Opin.Clin.Nutr.Metab.Care 13, 403-407.
2) P.M. Clifton, D. Condo, J.B. Keogh (2014) ‘Long term weight maintenance after advice to consume low carbohydrate, higher protein diets’.
3) N.B. Bueno, I.S. De Melo, S.L. De Oliveira, et al (2013) ‘Very-low-carbohydrate ketogenic diet v. Low-fat diet for long-term weight loss: a meta-analysis of randomised controlled trials’. Br.J.Nutr. 110:1178-87.